خانه >> سلامت >> رژیم وتغذیه >> این مواد غذایی ضد اشتها هستند
. .

این مواد غذایی ضد اشتها هستند

این مواد غذایی ضد اشتها هستند , رژیم وتغذیه

کم کردن اشتها یکی از بهترین راه ها برای لاغر شدن و کاهش وزن است. با خوردن مواد غذایی خوش طعم زیر می توانید اشتهای تان را کنترل و وزن تان را کم کنید.
مواد غذایی ضد اشتها

اگر شما هم جزو افرادی هستید که نمی‌دانید با اشتهای زیادتان چه کنید مطالعه‌ این مطلب را از دست ندهید. چون مواد غذایی مفید و سالمی وجود دارند که باعث احساس سیری شده و اشتهای زیاد را از بین می‌برند.

 کم کردن اشتها با خوردن نارگیل

نارگیل برای ایجاد احساس سیری فوق‌العاده است. هر ۱۰۰ گرم از این میوه حدود ۱۴ گرم فیبر دارد و به همین دلیل فقط یک مشت از این میوه می‌تواند معده را پر کرده و ساعت‌ها شما را سیر نگه دارد.

کم کردن اشتها با بادام

بادام سرشار از پروتئین گیاهی است. هر ۱۰۰ گرم از این ماده‌ی غذایی مفید حدود ۲۵ گرم پروتئین دارد. در نتیجه تأثیر زیادی در کنترل اشتها و ایجاد احساس سیری دارد. روزانه ده تا پانزده عدد بادام برای سیر شدنتان کافی است.

 کم کردن اشتها با انجیر

مصرف کردن انجیر خشک برای اکثر افراد ساده‌تر از خوردن انجیر تازه است. در هر حال انجیر سرشار از فیبر و البته حاوی قند است. این ماده‌ی غذایی می‌تواند اشتهای شما را کنترل کند. اگر طرفدار طعم شیرین هستید می‌توانید از خوردن آن لذت ببرید.

کم کردن اشتها با زیتون

نیازی نیست منتظر ساعت غذا باشید تا به سراغ زیتون بروید. زیتون سرشار از فیبر و چربی‌های گیاهی است که به کاهش اشتها کمک می‌کنند. توصیه می‌کنیم در بین روز و حتی به عنوان میان وعده زیتون میل کنید.

 کم کردن اشتها با میوه‌ شاه‌ بلوط

میوه‌ی شاه‌ بلوط حاوی میزان قابل‌ توجهی فیبر است. به همین دلیل باعث کاهش اشتها و سیری طولانی‌مدت می‌شود. بهتر است بدانید که هر ۱۰۰ گرم از این میوه ۶ گرم فیبر دارد. آرد شاه‌بلوط نیز گزینه‌ خوبی برای تهیه‌ی نان‌هایی با طعم خاص است. در این آرد نیز به میزان قابل‌توجهی فیبر وجود دارد.

کم کردن اشتها با خوراک لپه

شاید کمی برایتان عجیب باشد و لپه را صرفاً مناسب خورش قیمه بدانید. اما بهتر است بدانید که این ماده‌ی غذایی یک میان وعده‌ی مناسب برای بعدازظهر است. می‌توانید لپه را پخته و با کمی روغن هسته انگور و گوجه‌فرنگی رنده شده مخلوط کرده و میل کنید. با همین کار ساده تا شب سیر خواهید بود.

کم کردن اشتها با سیب‌ زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین مانند سیب‌زمینی معمولی حاوی فیبر است. البته بیشترین میزان فیبر این مواد غذایی در پوست آن‌ها قرار دارند. توصیه می‌شود سیب‌زمینی شیرین به‌ صورت بخارپز و درسته مصرف شود. از پوره کردن آن خودداری کنید چون بیشتر فیبرهای خود را از دست می‌دهد. این ماده‌ی غذایی مفید برای کنترل قند خون و کنترل اشتها بسیار موثر است.

 کم کردن اشتها با خوردن خرما

اگر با انجیر خشک میانه‌ای ندارید می‌توانید خرما میل کنید. خرما حاوی میزان زیادی فیبر و قند است و به راحتی می‌تواند اشتهای شما را کنترل کند.

کم کردن اشتها با تمشک

تمشک سرشار از ویتامین C و فیبر است. این میوه‌ی خوشمزه و مفید علاوه بر این که حال و هوایتان را عوض می‌کند و لبخند بر لبانتان می‌نشاند می‌تواند اشتهایتان را نیز کنترل کند.

 کم کردن اشتها با شکلات تلخ

شما می‌توانید بدون داشتن هیچ عذاب وجدانی روزانه مقداری شکلات سیاه ۷۰ درصد (یک تا دو مربع) میل کنید. این ماده‌ غذایی احساس سیری زود هنگامی ایجاد کرده و اشتهایتان را کنترل می‌کند.

کم کردن اشتها با لوبیای قرمز

لوبیا را یکی از منابع گیاهی خوب پروتئین و فیبر بدانید. این ترکیبات مغذی به سادگی معده را پر کرده و شما را از پرخوری یا ریزه‌خواری بین غذا دور می‌کنند.

[pro_ad_display_adzone id=”6757″]

loading...
کانال تلگرام آریاهوم

مطلب پیشنهادی

دانستنی های جالب درمورد دنیای میوه ها

دانستنی های جالب درمورد دنیای میوه ها

دانستنی های جالب درمورد دنیای میوه ها   دنیای میوه ها و فواید آنها برای …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 17 =

*