خانه >> سلامت >> سلامت و پزشکی >> چی بخوریم تا سینه ها کیست ساز نشود؟
. .

چی بخوریم تا سینه ها کیست ساز نشود؟

چی بخوریم تا سینه ها کیست ساز نشود؟
چه بخوريم و چطور زندگي كنيم تا حتي به دلیل تغييرات هورموني دوران بارداري هم سينه‌هاي‌مان کیست ساز نشوند.
شايد توصيه كلي براي از پيشگيري از کیست ساز شدن سينه يا درمان آن وجود نداشته باشد اما وقتي يافته‌هاي علم پزشكي و طب سنتي را كنار هم بگذاريد، مي‌توانيد با اطمينان بيشتري خطر را از خود دور كنيد. سودابه بيوس، كارشناس مامايي، كارشناس اخلاق پزشكي و مدرس طب سنتي در دانشكده طب سنتي دانشگاه تهران، سال‌ها درباره بيماري‌هاي سینه تحقيق و پژوهش كرده و در اين صفحه به شما مي‌گويد چطور مي‌توانيد سينه‌هاي كيست‌ساز را درمان كنيد.
چي‌ بخورم؟
– حتي اگر سينه‌هاي‌تان  کیست ساز، باشند، مي‌توانيد غذاهاي گوشتي ميل كنيد اما بايد گوشت را به شكل كبابي (روي آتش يا در فر) مصرف كنيد يا اينكه آن را بخارپز كنيد. در هر صورت براي طبخ گوشت از روغن استفاده نكنيد.
– براي از بين بردن كيست‌ها لازم نيست گياهخوار شويد؛ فقط كافي است انواع سبزيجات را در طول روز مصرف كنيد؛ سبزيجاتي مثل كاهو و هويج براي مبتلايان به كيست بسيار مفيد است.
– غذاهايي بخوريد كه به طبيعت بدن نزديك‌تر هستند تا كيست‌هاي‌تان بزرگ نشوند. جوانه حبوبات، جوانه گندم، بادام و شيره بادام از جمله اين غذاها هستند.

چی بخوریم تا سینه ها کیست ساز نشود؟ , سلامت و پزشکی

چي نخورم؟

– سالاد را با سس ميل نكنيد. مي‌توانيد روي سالادتان روغن زيتون، آب ليموترش يا آويشن بريزيد. مهم اين است كه از مصرف سس اجتناب كنيد.

– مصرف گوشت گوساله و مرغ براي افرادي كه كيست سینه دارند (يا استعداد ابتلا به آن را دارند) مضر است.

– غذاهاي كارخانه‌اي كه مواد نگهدارنده دارند، نخوريد و به‌شدت از مصرف سوسيس و كالباس و به‌طور كلي فست‌فود پرهيز كنيد.

– مواد سودازا مـثل بادنجان و قارچ مصرف نكنيد.

– از خوردن شيـريـنـي، شكلات، خامه و خوراكي‌هاي مشابه خودداري كنيد.

چطور زندگي كنم؟

– ساعات خواب و بيدار شما بر عملكرد هورمون‌ها تاثير مستقيمي مي‌گذارد. سعي كنيد ساعت ۱۲ شب بخوابيد و البته سحرخيز باشيد و تا ساعت ۱۰ نخوابيد!

– هر روز راس ساعت مشخصي صبحانه، ناهار و شام را صرف كنيد. صبحانه را قبل از ساعت هشت، ناهار را قبل از ساعت دوی ظهر و شام را حتما قبل از ساعت ۹ ميل كنيد.

– انضباط در خوردن و آشاميدن و خوابيدن بر كيست سینه تاثير بسيار زيادي مي‌گذارد.

– حين غذا خوردن حـواس‌تان بـاشد كه درهم‌خوري نكنيد؛ يعني همراه غذا ماست، دوغ، سالاد، خيارشور و. . . نخوريد.

چي رو با چي بخورم؟

– روزي يك‌بار يك قاشق مرباخوري سياه دانه را همراه با عسل كه مصلح آن است ميل كنيد. اگر بيماري قند داريد و نمي‌توانيد عسل بخوريد، سياه دانه را روي پنير و ماست بريزيد و بخوريد.

– در صورتي كه نيم‌ساعت بعد از غذا مي‌خواهيد ماست، سالاد، خيارشور و. . . ميل كنيد بايد به فكر تهيه مصلحات‌شان هم باشيد؛ مثلا بايد ماست را با مصلحاتش كه گل سرخ يا نعناع است، بخوريد.

– تنها چيزي كه مي‌توانيد همراه غذا ميل كنيد، سبزي خوردن است؛ سبزيجاتي مثل ريحان، پونه و نعناع در كنار غذا به حال‌تان مفيد واقع مي‌شوند.

چی بخوریم تا سینه ها کیست ساز نشود؟ , سلامت و پزشکی

داروخانه در خانه شما

– بذر كتان را مي‌توانيد از عطاري‌ها تهيه كنيد و براي درمان يا كوچك‌تر كردن كيست‌هاي سينه‌تان از آن كمك بگيريد.

–  يك قاشق مرباخوري از تخم كتان قهوه‌اي‌رنگ را دم كرده و همراه با عسل ميل كنيد. اين دمنوش مي‌تواند كيست‌هاي‌تان را كوچك‌تر كند.

–  روغن كتان را از داروخانه تهيه كنيد و روي سينه‌اي كه كيست دارد، بماليد. اين كار بعد از مدتي باعث كوچك‌تر شدن كيست سینه مي‌شود.

–  روغن كتان براي كاهش درد سینه هم موثر است. آن را از عطاري‌ها يا داروخانه‌هاي معتبر تهيه كنيد و روزي يك‌بار روي سینه‌‌ها بماليد. روغن كتان به‌ويژه براي افرادي كه سينه‌هاي‌شان در اثر كيست ملتهب شده (حالتي شبيه جمع شدن شير در سينه و قرمزي پوست سينه) هم مفيد است.

–  تخم كتان قهوه‌اي را پودر يا آسياب كنيد و به شكل آرد درآوريد. از آن خميري تهيه كنيد و روزي يك‌بار روي سینه‌ها ضماد كنيد؛ يعني خمير را روي سینه بگذاريد و با يک دستمال تميز نخي ببنديد تا كيست‌هاي‌تان از بين بروند؛ البته براي كم كردن كيست‌ها مي‌توانيد روغن بنفشه را هم روزي يك‌بار به سینه‌‌ها بماليد.

از امروز پيشگيري كنيد

براي حفظ سلامت‌تان و كم كردن خطر ابتلا به بيماري‌هاي سينه توصيه‌هاي زير را هم جدي بگيريد:

–  از اپيلاسيون زير بغل صرف‌نظر كنيد چون اين كار عملكرد طبيعي غدد زير بغل را مختل مي‌كند.

–  از مام‌هاي ضدعرق كارخانه‌اي و دئودورانت‌هاي زير بغل استفاده نكنيد چون راه را بر خروج مواد زائد از بدن مي‌بندند.

–  تا جايي كه امكان دارد از استرس دوري كنيد. كارهايي را كه فكر مي‌كنيد از استرس و تنش روزانه‌تان مي‌كاهد، انجام دهيد.

–  خودتان را در معرض امواج موبايل قرار ندهيد. روزها سعي كنيد موبايل از بدن‌تان فاصله داشته باشد و شب‌ها آن را بالاي سر خود نگذاريد.

loading...
کانال تلگرام آریاهوم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + نه =

*