خانه >> سلامت >> رژیم وتغذیه >> افزایش سلامت بدن با مصرف غذاهای پرفیبر
. .

افزایش سلامت بدن با مصرف غذاهای پرفیبر

افزایش سلامت بدن با مصرف غذاهای پرفیبر , رژیم وتغذیه غذاهای پرفیبر ؛ راز طول عمر و پیری سالم

 

مطالعات محققان دانشگاه سیدنی نشان می دهد مصرف مقادیر بالای فیبر یکی از مهمترین عوامل طول عمر و جلوگیری از بیماری های مزمن مرتبط با افزایش سن است.

در این مطالعه ۱۶۰۰ فرد بالای ۴۹ سال که سابقه هیچ گونه بیماری قلبی، سکته مغزی و سرطان نداشتند، به مدت یک دهه مورد مطالعه قرار گرفتند.

در پایان این مطالعه، به ۲۵۰ نفر «سالمند سالم» لقب گرفتند که به هیچ بیماری اعم از بیماری های قلبی عروقی، سرطان، اختلال شناختی، دیابت و هیچ مشکل بهداشتی دیگری دچار نبودند.

این مطالعه در ادامه نشان می دهد غذای این افراد در طول زندگی حاوی مقادیر بالای فیبر بوده است.

محققان بر این باورند که مصرف غذاهای پرفیبر احتمال سالمندی توام با سلامت را ۷۹ درصد افزایش می دهد.

فیبر سبب کاهش التهاب در بدن می شود و از این طریق در طول عمر و سلامتی نقش دارد.
غذاهای پرفیبر عبارتند از :
• ذرت
• انواع لوبیا
• نخود فرنگی
• گندم و محصولاتش
• عدس
• گلابی
• سیب
• بادام
• تمشک
• گل کلم
• آووکادو
• آلوی سیاه
• انبه
• انواع توت
• کدوتنبل
برخی دیگر از خواص فیبر عبارتند از :
• کاهش کلسترول
• کاهش تری گلیسیرید
• کاهش مشکلات گوارشی
• بهبود آسیب های کبدی
• کاهش تصلب شرایین
• کاهش التهاب عروق
• کاهش احتمال بروز آلزایمر
• کاهش آرتروز
• کاهش احتمال بروز دیابت نوع ۱
• کاهش آب مروارید
نتایج این تحقیقات در نشریه Circulation and The BMJ منتشر شده است.

منبع: ایرنا

loading...
کانال تلگرام آریاهوم

مطلب پیشنهادی

این مواد غذایی ضد اشتها هستند

کم کردن اشتها یکی از بهترین راه ها برای لاغر شدن و کاهش وزن است. …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 19 =

*