پورتال خبری تفریحی

مشتری های توئیتر چه کسانی هستند؟

0 0

مشتری های توئیتر چه کسانی هستند؟ , عمومی مشتری های توئیتر چه کسانی هستند؟

 

هرچند پرنده‌ی آبی توئیتر هم‌چنان در حال جلب مخاطبان بیشتر و بیشتر است، اما وضعیت ارزش سهام آن بیشتر در حال تجربه یک سقوط است تا پرواز! و به نظر می‌رسد توئیتری‌ها چاره‌ای جز فروش کسب‌و‌کارشان ندارند.
وب سایت برسام – رضا اسکندری: بیشتر ما با Twitter آشنا هستیم و بسیاری از ما آن را بیشتر از هر شبکه‌ی اجتماعی دیگری دوست داریم. اما هرچند این پرنده‌ی آبی هم‌چنان در حال جلب مخاطبان بیشتر و بیشتر است، اما وضعیت ارزش سهام آن بیشتر در حال تجربه‌ی یک سقوط است تا پرواز! ارزش مالی توئیتر دایما کمتر و کمتر می‌شود و به نظر می‌رسد توئیتری‌ها چاره‌ای جز فروش کسب‌و‌کارشان ندارند. دقیقا مشابه مسیری که پیش از آن‌ها لینکدین طی کرد.

اما اوضاع برای توئیتر کاملا هم شبیه LinkedIn نیست. در حالی که مایکروسافت درست شبیه تیم‌کشی‌های فوتبال مدرسه از ناکجا سر رسید و لینکدین را برای همکاری انتخاب کرد، داستان Twitter بیشتر شبیه نقل و انتقالات تیم‌های حرفه‌ای است. مشتری‌های دست به نقد جدی (یا کمتر جدی) آماده‌اند تا پرنده‌ی کوچک آبی را به تیم خودشان ببرند. اما این مشتریان چه کسانی هستند؟

۱- Google (محتمل)

مطالب مرتبط

پیش از این هم در برسام از احتمال خریده‌شدن توئیتر توسط گوگل نوشته بودیم. گوگل همین حالا هم رابطه‌ی خیلی خوبی با توئیتر و توئیت دارد. علاوه بر این تجربه‌های قبلی گوگل در زمینه‌ی شبکه‌های اجتماعی برایش جز شکست نتیجه‌ای نداشته و حالا بدش نمی‌آید با خرید یک شبکه‌ی حاضر و آماده، شکست‌های قبلی‌اش را جبران کند. بماند که Twitter با استفاده از موتور Trending خود می‌تواند در برنامه‌ریزی تبلیغاتی هم به گوگل کمک کند. ولی خوب به هر حال گوگلی‌ها باید مراقب قوانین ضد-تراست هم باشند. بر اساس این قوانین نمی‌شود کنترل تمام اطلاعات را یک شرکت به دست بگیرد و خرید توئیتر می‌تواند بازهم پای گوگلی‌ها را به دادگاه باز کند.

۲- سرمایه‌گذاران خصوصی (محتمل)

هرچند Twitter چندان سوددهی ندارد و البته مجموعه‌ی ارزان و کم‌خرجی هم نیست، اما این احتمال هم وجود دارد که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مایل به خرید این مجموعه باشند. در این صورت به احتمال زیاد توئیتر دستخوش تغییراتی برای سودآوری بیشتر خواهد شد و ممکن است بعد از مدتی دوباره به بازار بورس هم برگردد.

۳- Microsoft (محتمل)
مایکروسافت با خرید LinkedIn نشان داد تا چه اندازه مشتاق تسلط بر بازار اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی است. مایکروسافتی‌ها هم مثل گوگلی‌ها تجربه‌ی موفقی در عرصه‌ی شبکه‌های اجتماعی نداشته‌اند و بعید است بتوانند از این همه اطلاعات برخط و به روزی که در توئیتر تولید می‌شود چشم‌پوشی کنند. فقط باید دید بعد از خرید لینکدین، هنوز پولی در جیب مایکروسافتی‌ها مانده یا نه.

۴- شرکت‌های تلکام (محتمل)

احتمالا فراموش نکرده‌اید که مدت‌ها پیش، شرکت Verizon مجموعه‌ی AOL را خرید و حالا هم در کنار دیگر غول حوزه‌ی تلکام یعنی AT&T از مشتریان پر و پا قرص Yahoo است. اطلاعات تولیدشده در Twitter و هم‌چنین ارتباطات این شبکه‌ی اجتماعی برای شرکت‌های تلکام هم جذاب است. دراین میان باید شانس Verizon را کمی بیشتر دانست؛ خصوصا آن که اخیرا هم این شرکت و هم Twitter زیرساخت‌های ویدئویی خود را هم تقویت کرده‌اند. شاید این هم‌زمانی کاملا تصادفی باشد، اما در جهان اقتصاد از هیچ احتمالی نباید چشمپوشی کرد. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که شرکت‌های تلکام عموما تخصصی در مدیریت مجموعه‌های مانند توئیتر ندارند.

۵- Facebook (محتمل)

سال‌هاست که توئیتر خار چشم فیسبوکی‌هاست. اما بعید نیست این غول آبی‌رنگ، بعد از اینستاگرام و واتس‌آپ، نیم‌نگاهی هم به تصاحب Twitter داشته باشد. البته با توجه به استفاده‌ی Facebook از بسیاری از جذابیت‌های توئیتر، شاید این احتمال چندان هم منطقی نباشد، اما اگر توئیتر هم به مجموعه‌ی دارایی‌های مارک زوکربرگ اضافه شود، معلوم نیست سرنوشت کل‌کل‌های فیسبوکی‌ها و توئیتری‌های فارسی‌زبان به کجا ختم خواهد شد!

۶- Amazon (نه چندان محتمل)

آمازون هم می‌تواند از توئیتر برای فروش و توزیع بهتر محصولاتش بهره بگیرد. هرچند این احتمال بسیار ضعیف است. آمازون فعلا کارهای مهم‌تری برای انجام دادن دارد!

۷- Apple (نه چندان محتمل)
اپل کلی پول دارد و با بسیاری از شبکه‌های اجتماعی هم وارد جنگ شده، سابقه‌ی خوبی هم از همکاری با توئیتر در پلتفرم‌های iOS و MacOS دارد. همه‌ی این‌ها درست. اما به نظر می‌رسد با تغییر و تحولات جدیدی که در Apple روی داده، خریداری توئیتر حتی روی کاغذ هم چندان محتمل نیست.

۸- News Corp. (نه چندان محتمل)

البته اشتهای مجموعه‌ی مورداک برای بلعیدن شرکت‌های حوزه‌ی اطلاعات و ارتباطات بر کسی پوشیده نیست، اما تجربه‌ی قبلی News Corp. با مجموعه‌ی MySpace آن‌قدر بد بوده که مدیران آن ترجیح بدهند فعلا دور شبکه‌های اجتماعی را خط بکشند. به هر حال این احتمال را هم نباید از نظر دور داشت، ولی بهتر است خیلی هم به آن توجه نکنیم!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − دوازده =