پورتال خبری تفریحی

بایدها و نبایدهای مهم در مورد تغذیه دیباتی ها

0 0

بایدها و نبایدهای مهم در مورد تغذیه دیباتی ها , رژیم وتغذیه دیابت یکی از بیماری هایی است که در این دوره و زمانه بین مردم بسیار زیاد شده است. اگر شما هم جزو کسانی هستند که فرد دیابتی در خانه تان دارید به شما پیشنهاد می کنیم این برناه غذایی را رعایت کنید.

بایدها و نبایدهای مهم در مورد تغذیه دیباتی ها

بیش از ۱۰ درصد جمعیت کشور به دیابت مبتلا هستند و این باعث شد‌ ‌سفره آشپزی برای دیابتی‌ها را زودتر از بقیه باز کنیم. البته دیابتی‌ها با رعایت رژیم غذایی سالم و تحت نظر پزشک متخصص می‌توانند زندگی طبیعی داشته باشند.

_ شیر‌ و ماست بدون چربی همراه چند دانه میوه، صبحانه مناسبی برای شماست. مصرف لبنیات غلیظ شده مثل کشک و ماست چکیده توصیه نمی‌شود.

_ استفاده از غلات کم شکر، بلغور و جوی دو سر علاوه بر این که باعث احساس سیری در مبتلایان به دیابت می‌شود،‌ قند خون آنها را نیز بالا نمی‌برد.

_ اگر به دیابت مبتلا هستید میوه و سبزیجات دارای فیبر بالا بخورید. این مواد غذایی قند را کم‌ کم به سلول‌ها می‌دهند و در نتیجه باعث کاهش نیاز به انسولین در بدن می‌شوند.

_ تا می‌توانید دور خوردن غذاهای فرآوری شده (سوسیس، کالباس و…) و شیرینی‌جات و قندهای غیرطبیعی را خط بکشید. خوردن این مواد غذایی رژیم شما را به هم می‌زند و برای رسیدن به تعادل غذایی دوباره باید زحمت زیادی بکشید.

_ قند موجود در توت سفید برای شما ضرر ندارد. پس چای یا نوشیدنی میان وعده‌تان را با توت سفید خشک شده میل کنید.

_ گریپ‌فروت قرمز، ‌هلو، زرد آلو و سیب میوه‌هایی هستند که دارای قند مناسب بوده و به کنترل انسولین شما کمک می‌کند.

_ مصرف قسمت‌های کم چرب گوشت گاو در وعده غذایی ناهار باعث می‌شود ‌ ساعت‌ها انرژی داشته باشید و کمتر احساس گرسنگی کنید.

_ بروکلی را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. بروکلی حاوی ماده معدنی کروم است که در طول زمان باعث تنظیم قند خون می‌شود.

_ دیابتی‌ها مجاز به حذف هیچ یک از وعده‌های غذایی نیستند. علاوه بر آن باید مصرف مواد غذایی به عنوان میان وعده بین صبحانه و ناهار و ناهار و شام را مدنظر داشته باشند.

_ با تغییر رژیم تغذیه، مصرف روغن و چربی‌های جامد را به حداقل برسانید و روغن‌های مایع گیاهی را در غذا به میزان کم استفاده کنید.

_ روزی نیم ساعت پیاده‌ روی تاثیر شگفت‌انگیزی در کاهش قند خون شما دارد. ورزش را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 1 =