پورتال خبری تفریحی

رژیم غذایی دکتر خضری

0 123

رژیم غذایی دکتر خضری دکتر خضری از جمله پزشکان حاذق عرصه تناسب اندام است که روش های رژیم ایشان طرفداران بسیاری دارد. در زیر یک نمونه از رژیم ایشان را برای شما آورده ایم:

نحوه اجرای رژیم

روز اول:۱لیوان شیر + ۴ل ماست همراه با خیار، کدو یا اسفناج(یکی از موارد) + ۵۰۰گرم میوه از ۱نوع + ۱کف دست نان سنگک + یک وعده پروتىین  

روز دوم:۱لیوان شیر + پروتىین آزاد + سالاد آزاد  

روز سوم:۵لیوان شیر + ۱۵عدد بیسکوییت ساقه طلایی + در صورت تمایل یک وعده پروتىین

روز چهارم:۱لیوان شیر + پروتىین آزاد + سالاد آزاد

روز پنجم:۲لیوان شیر + پروتىین آزاد نکته:هر روز مجاز به مصرف ۵عدد خرما یا ۵۰عدد کشمش + ۱ق عسل هستید.  

رژیم غذایی دکتر خضری , رژیم وتغذیه

رژیم خروج از استاپ دکتر خضری

رژیم غذایی دکتر رژیم خروج از استاپ دکتر خضریطی روز فقط از همین مواد استفاده کنید:
۲لیوان شیر – ۴عدد تخم مرغ – ۵۰۰گرم میوه از یک نوع بغیر از موز، انجیر و خربزه – ۵عدد خرما – ۱ق عسل

رژیم گام به گام دکتر خضری

سهمیه روزانه : هر روز بلا استثنا مجاز به مصرف ۵خرما و یک قاشق غذاخوری عسل هستید مگر آنکه ذکر شود.
جایگزین هر خرما = ۸کشمش یا ۵مویز یا ۳توت خشک
عسل جایگزین ندارد!
مصرف چای آزاد است. (خرما و عسل خارج از برنامه مصرف نشود)
مصرف آب هرچه بیشتر باشد بهتر است.
روزانه ۲۰قطره آبلیمو همراه با آب میل کنید.
روزانه ۲فنجان چای سبز بنوشید.
هر روز ۱ساعت پیاده‌روی ملایم اجباری‌ست.
روزهایی که ورزش سنگین می‌کنید پیاده‌روی را به نیم ساعت تقلیل دهید اما هرگز آن را قطع نکنید.
از شروع رژیم ۲ به بعد در صورتی که دچار یبوست هستید موارد زیر را رعایت کنید:
a. هر شب خاکشیر + آب گرم + ۱عدد قند معمولی یا شکر رژیمی
b. یک روز در میان ۴-۶ آلو بخارا همراه با خاکشیر
c. روزانه ۱قاشق روغن زیتون یا روغن مایع همراه با غذا
d. در صورت داشتن میوه در رژیم، میوه خود را از بین هندوانه، طالبی، پرتقال، هلو یا کیوی با پوست اتخاب کنید و بخشی از میوه را شب میل کنید.
در صورتی که موارد فوق نتیجه بخش نبود یکی از موارد زیر را انتخاب کنید:
a. چای مخلوط دوغ آدان
b. بعضی شب‌ها پودر مسیلیوم
c. قبل و بعد از نهار ۱قاشق چای‌خوری گل سرخ با ماست
d. قبل از خواب کپسول رولاکس

رژیم ۱:

به مدت سه روز در طول روز از این مواد غذایی استفاده کنید:
روزانه یک و نیم لیوان شیر کم چرب
در صورت تمایل یک عدد تخم مرغ آبپز سفت یا عسلی
مرغ، ماهی یا گوشت گوساله کبابی یا آبپز بدون افزودن روغن به مقدار آزاد بدون محدودیت (برای طعم دادن از مقدار کمی پیاز و نمک می‌توان استفاده کرد. در صورتی که مرغ یا گوشت را آبپز می‌کنید از آب مرغ یا گوشت استفاده نکنید!)
سالاد به میزان آزاد شامل کاهو، گوجه، خیار و سبزی خوردن (از پیاز، آب نارنج، سس و ترشی لیته به هیچ عنوان استفاده نکنید.می‌توانید از مقدار کمی آب غوره، آب لیمو یا سرکه در سالاد استفاده کنید. مواد سالاد را می‌توانید به صورت جداگانه نیز مصرف کنید.)
یک لیوان ماست کم چرب که می‌توانید همراه با سالاد یا خیار میل کنید.

رژیم ۲:

حالا از امروز به مدت ۴روز علاوه بر منوی رژیم ۱ این مواد نیز به منوی روزانه شما افزوده می‌شوند:
روزانه ۴۰۰-۵۰۰گرم از یک نوع میوه بجز انجیر، خربزه و زردآلو (در طول یک روز نوع میوه تغییر نکند ولی در روزهای مختلف می‌توانید میوه‌های متفاوت مصرف کنید)
اسفناج، کدو و بادمجان را می‌توانید به مقدار آزاد یا در صورت تمایل همراه با ۱لیوان ماست خود (از رژیم ۱) به صورت بورانی میل کنید.
روزانه مجاز به مصرف ۵عدد هویج و ۵عدد قارچ پخته یا خام بدون افزودن روغن به هر شکلی که مایل هستید می‌باشید.
در صورت تمایل می‌توانید در طول روز ۲سیخ جگر میل کنید. (هر سیخ تقریبا معادل ۱۰۰گرم جگر خام)

رژیم ۳:

منوی رژیم ۱ و ۲ را کنار بگذارید.
این رژیم ۵روزه است!
ابتدا به مدت ۴روز می‌توانید از مواد زیر استفاده کنید:
روزانه یک لیوان شیر و یک لیوان ماست کم‌چرب
پروتیین (مرغ، ماهی، گوشت گوساله) به مقدار آزاد
روزانه ۵۰۰گرم از یک نوع میوه بجز انجیر، خربزه و زردآلو (در طول یک روز نوع میوه تغییر نکند ولی در روزهای مختلف می‌توانید میوه‌های متفاوت مصرف کنید)
سالاد (کاهو، خیار، گوجه، سبزی‌خوردن، کدو، اسفناج، روزانه ۳عدد هویج)
روزانه ۱کف دست نان (ترجیحا سنگک) + پنیر کم‌چرب به اندازه ۱قوطی کبریت
روزانه ۱قاشق غذاخوری روغن مایع
نکته : در روزهای اول و سوم می‌توانید ۱قوطی کنسرو تن ماهی که روغن آن را گرفته‌اید میل کنید.
پس از این ۴روز باید ۱روز فقط از یک لیوان شیر کم‌چرب و پروتیین به مقدار آزاد استفاده کنید.
نکته۱ : در این روز سهمیه خرما و عسل کماکان به جای خود باقیست.
نکته۲ : اگر دچار یبوست هستید در این روز به جای پروتیین به مقدار آزاد از ۱نوع میوه (ترجیحا از انواعی که در رفع یبوست موثرند) به مقدار آزاد + ۲ الی ۳ عدد تخم مرغ آبپز استفاده کنید.

رژیم ۴:

این رژیم ۷روزه است!
نکته : هر روز بجز روزهای سوم و هفتمروزانه مجاز به مصرف ۵۰۰گرم از یک نوع میوه بجز انجیر، خربزه و زردآلو (در طول یک روز نوع میوه تغییر نکند ولی در روزهای مختلف می‌توانید میوه‌های متفاوت مصرف کنید)
نکته : سالاد شامل انواع سبزیجات خام بجز سیب زمینی است. اما بهتر است مصرف قارچ و هویج محدود باشد.
روز اول :ص = نیم لیوان شیر + نیم لیوان چای . ن = خوراک لوبیا سبز (شامل لوبیا سبز و انواع سبزیجات بجز سیب زمینی) + ۱کف دست نان . ش = ۱تخم مرغ آبپز + سالاد
روز دوم :ص = ۱لیوان شیر + ۲سیخ جگر . ن = ۱کف دست نان + ۲لیوان ماست + خیار یا اسفناج یا کدو (یکی از موارد به صورت برانی) . ش = ۱لیوان شیر + ۲عدد سوسیس
روز سوم :ص = ۱لیوان شیر . ن = پروتیین به مقدار آزاد . ش = ۱لیوان شیر + مرغ یا گوشت
روز چهارم :ص = ۱تخم مرغ آبپز . ن =خوراک لوبیا سبز (شامل لوبیا سبز و انواع سبزیجات بجز سیب زمینی) + ۱کف دست نان . ش = ۲۰۰گرم بستنی میوه ای یا وانیلی پاک یا میهن
روز پنجم :ص = ۱کف دست نان + ۱قطعه پنیر . ن = ۱قوطی تن ماهی بدون روغن یا ۲۰۰گرم ژامبون + سالاد . ش = ۱لیوان شیر + ۳بیسکوییت ساقه طلایی
روز ششم :ص =۱لیوان شیر + ۲بیسکوییت ساقه طلایی . ن = ۱بشقاب عدسی یا لوبیا چیتی + سالاد . ش = ۱لیوان ماست + سالاد
روز هفتم : ص = ۱لیوان شیر . ن = پروتیین به مقدار آزاد . ش = ۱لیوان شیر + مرغ یا گوشت

رژیم ۵:

این رژیم ۷روزه است!
نکته : سالاد شامل انواع سبزیجات خام بجز سیب زمینی است. اما بهتر است مصرف قارچ و هویج محدود باشد.
روزهای اول و پنجم : ۱کف دست نان + ۱وعده پروتیین + ۱لیوان شیر + ۴لیوان ماست همراه خیار یا کدو یا اسفناج (در یک روز یکی از موارد) + ۵۰۰گرم از یک نوع میوه بجز انجیر، خربزه و زردآلو (در طول یک روز نوع میوه تغییر نکند ولی در روزهای مختلف می‌توانید میوه‌های متفاوت مصرف کنید)
روزهای دوم ، چهارم و ششم : ۱لیوان شیر + پروتیین به مقدار آزاد + سالاد به مقدر آزاد
روز سوم : ۱لیوان شیر + ۱نوع میوه به مقدار آزاد + ۳عدد تخم‌مرغ آبپز
روز هفتم : ۲لیوان شیر + پروتیین به مقدار آزاد
نکته : اگر دچار یبوست هستید در روز هفتم به جای پروتیین به مقدار آزاد از ۱نوع میوه (ترجیحا از انواعی که در رفع یبوست موثرند) به مقدار آزاد + ۲ الی ۳ عدد تخم مرغ آبپز استفاده کنید.

رژیم تثبیت:

اگر به وزن ایده‌آل خو رسیده‌اید ۴هفته این رژیم را بگیرید. در غیر اینصورت کافیست ۱هفته این رژیم را بگیرید و دوباره از رژیم ۱شروع کنید.
سهمیه روزانه : ۵خرما + ۱قوطی کبریت پنیر کم‌نمک + ۱قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن مایع
نکته : سالاد شامل انواع سبزیجات خام بجز سیب زمینی است. اما بهتر است مصرف قارچ و هویج محدود باشد.
شنبه : ۱لیوان شیر + ۱کاسه آش جو + ۵۰۰گرم میوه + ۱عدد سیب‌زمینی متوسط آبپز یا کبابی + ۱لیوان ماست + سالاد آزاد
۱شنبه : ۲سیخ جگر یا قلوه + ۱کاسه عدسی + ۵۰۰گرم میوه + ۲۰۰گرم ژامبون یا سوسیس یا پروتیین + ۳۰۰گرم بستنی + سالاد آزاد
۲شنبه : ۱تخم‌مرغ آبپز + ۵قاشق برنج + خورشت سبزیجات بدون حبوبات کم‌چرب (قرمه‌سبزی،…) + ۵۰۰گرم میوه + ۲۰۰گرم پروتیین + ۱لیوان ماست و خیار یا اسفناج + سالاد آزاد
۳شنبه : ۱لیوان شیر + ۲برش کوکو سبزی + ۲کف دست نان + ۵۰۰گرم میوه + مرغ یا گوشت آزاد + سالاد آزاد
۴شنبه : ۱کف دست نان + ۱قطعه پنیر + ۵۰۰گرم میوه + ۱لیوان آب هویج +۱قوطی تن ماهی + ۱لیوان ماست + سوپ جو آزاد + سالاد آزاد
۵شنبه : ۱لیوان شیر + مرغ، ماهی یا گوشت به آزاد + + سالاد آزاد
جمعه : ۱تخم‌مرغ آبپز + ۵قاشق سبزی‌پلو یا عدس‌پلو + ۵۰۰گرم میوه + ۱ران مرغ + ۲لیوان ماست + سالاد آزاد
رژیم های گروهی بر این اساس در زیباتن

رژیم خروج از استاپ دکتر خضری ، رژیم گام به گام دکتر خضری ، نمونه رژیم دکتر خضری ، سایت دکتر خضری ، رژیم دکتر خضری متخصص تغذیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × یک =