عکس پروفایل جدید

شیوه نگه داشتن کارمندان خوب

0 0

داشتن کارمندان خوب یکی از سرمایه های اصلی هر شرکتی است که اگر کارشان را ترک کنند، مدیران با مشکلاتی روبرو می شوند.

شیوه نگه داشتن کارمندان خوب , موفقیت

شیوه نگه داشتن کارمندان خوب

کارمند خوب را چگونه نگه داریم؟

شاید شما هم شنیده باشید که مدیران یک مجموعه کاری از اینکه ناگهان نیروهای شایسته و موثر خود را از دست داده‌اند و دست تنها مانده اند، گلایه می کنند؛ البته آن ها تا حدی حق دارند؛ چرا که از دست دادن یک نیروی خوب برای یک مجموعه، کم هزینه و بی‌دردسر نیست.

این در حالی است که آن‌ ها یک نکته کلیدی را فراموش می‌ کنند: کارکنان خوب شغلشان را ترک نمی کنند، بلکه وضعیت ناخوشایند موجود را که مدیر هم بخشی از آن است – ترک می‌کنند! بنابراین شناخت عواملی که باعث ایجاد وضع نامطلوب برای یک کارمند خوب می‌شود، از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

به کارکنان خود اهمیت دهید

نامطلوب‌ بودن رابطه کارکنان با مدیر خود یکی از دلایل مهم در ریزش نیروهای خوب است. رفتار شما به عنوان یک مدیر باید خردمندانه باشد، به طوری که انجام وظایف و انتظارات شغلی از کارمند خود را از وظایف انسانی تفکیک کنید، هنگامی که دچار مشکل خاصی هستند مشکلشان را نادیده نگیرید و با آنان همدردی کنید، پیروزی‌های‌شان را ارج نهید و تعادل مناسبی بین کار و روابط انسانی برقرار کنید.

 

از چالش برانگیز بودن کار مطمئن شوید

هیچ فردی دوست ندارد کار کسالت آور و خسته کننده ای انجام دهد، این مسئله درباره نیروهای کارا اهمیت دو چندانی دارد؛ بنابراین لازم است از طریق صحبت با خودشان یا از طریق همکاران جویا شوید که کارکنان موثر چه حسی از انجام امور دارند و آیا انگیزه کافی برای انجام وظایف شان دارند؟ اگر فاقد انگیزه کافی هستند، تدبیری بیندیشید تا بتوانند از کارشان لذت ببرند و با علاقه آن را ادامه دهند.

 

ارتباط همکاران را تقویت کنید

به‌ طور معمول وقتی یک کارمند خوب شغلش را ترک می کند، اگر دلش برای کارش تنگ نشود، ممکن است برای همکاران خوب یا فضای دوستانه محیط کار تنگ شود. داشتن همکاران خوب که به دوستان خوب تبدیل می‌شوند، یکی از عوامل مهم در رضایت شغلی شاغلان و مانع ترک شغل است. از ایجاد دوستی بین کارکنان خود نهراسید، از تفرقه افکنی بین آن‌ها اجتناب و تلاش کنید اگر بین آن ها مشکلی وجود دارد، شناسایی و برطرف کنید.

 

نسبت به اهداف و خواسته های شخصی آن ها بی تفاوت نباشید

بسیاری از مدیران فقط به اهداف کاری مجموعه خود توجه می کنند و نسبت به اهداف شخصی کارکنان بی تفاوت هستند. ممکن است نیروی کارآمد یک مجموعه علاوه بر دنبال کردن اهداف شغلی خویش، خواسته های شخصی مانند ادامه تحصیل یا دنبال کردن علایق و استعدادهای شخصی داشته باشد.

شما به عنوان یک مدیر نباید شرایط و محدودیت هایی فراهم کنید که آن ها در پیگیری تمایلات و اهداف شخصی خود تحت فشار قرار بگیرند و خواسته های شخصی و شغلی را در مقابل هم ببینند.

 

بیشتر بدانید :

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 16 =